Вест

ЛИМЕНКА ПО ЛИМЕНКА

Датум: 15. Oktobar 2015 21:16 Категорија: Пројекти


ЛИМЕНКЕ САКУПЉАЈ – ОКОЛИНУ САЧУВАЈ


Пројекат спроводи РЕЦЕН ФОНДАЦИЈА и спроводи се од 2006. године са циљем да рециклажа постане навика. У пројекат су укључене школе, канцеларије и угоститељски објекти. Да сада је у пројекат укључено преко 180 школа.
Прошле школске године прикупљено је преко 4 тоне лименки. Најуспешнија школа прикупила је 663 кг лименки.
Свака школа која учествује у пројекту допринеће заштити животне средине и повећању рециклаже.
 

Прочитај

ПРОЈЕКАТ ТЕПИХ СЈЕРПИНСКОГ

Датум: 15. Oktobar 2015 21:10 Категорија: Пројекти


Пројекат  Тепих Сјерпинског  је непрофитна активност која повезује децу целог света (3 до 16 година), која заједно праве огроман геометријски фрактал, познат под именом тепих Сјерпинског. Један је од еТwиннинг пројеката.
Пројекат "Тепих Сјерпинског" је непрофитна, колективна и заједничка активност деце од 3 до 16 година која се одвија широм света. Циљ пројекта да се направи огроман геометријски фрактал, познат под именом Сјерпински тепих, уз помоћ налепница у боји. Сјерпински тепих је добро познат фрактал у математици, описан од стране пољског математичара Вацлава Сјерпинског 1916. године. Конструкција је једноставна: почиње се од квадрата који се подели на 9 једнаких делова од којих одстранимо средишњи; затим поновимо овај процес на преосталих 8 квадрата и наставимо тако до бесконачности.
 
Аутори овог пројекта су Јосé Луис Родрíгуез Бланцас, професор са катедре за математику Универзитета у Алмерији (Шпанија) и Давид Цреспо Цастелеиро. 
 
Тренутно је у пројекту више од 420 школа у 32 земље света са преко 26880 деце. Србија се такође укључила у израду овог огромног фрактала и за сада  је прва, осим Шпаније, која ће правити велики тепих шесте итерације са 64 центара из Србије и света.
 
ДЕТАЉНИЈЕ О ПРОЈЕКТУ

Прочитај

САВЕТ РОДИТЕЉА

Датум: 27. Septembar 2015 15:01 Категорија: Новости



Савет родитеља
 
У Савет родитеља школе бира се по један представник родитеља уче­ни­ка сваког одељења, односно васпитне групе ако школа остварује пред­школ­ски програм.
У установи у којој стичу образовање деца и ученици са сметњама у раз­во­ју, члан савета родитеља је и представник родитеља деце, односно уче­ни­к са сметњама у развоју.
Основни програмски задаци Савета родитеља су:
- остваривање чвршће сарадње између породице и школе ради остваривања јединства васпитно-образовних утицаја на најмлађе.
- ангажовање родитеља у реализацији програмских задатака школе и ефикаснијег васпитно-образовног рада са ученицима,
- организовање успешног повезивања школе са друштвеном средином,
- организовање и усмеравање рада савета одељења и родитељских састанака,
- педагошко психолошко образовање родитеља,
- предузимање потребних мера и акција за остваривање оптималних услова за рад школе.
 
Савет родитеља своје предлоге, питања и ставове упућује органу уп­рав­љања, директору и стручним органима установе. Начин избора савета родитеља установе уређује се статутом установе, а рад пословником Савета.


Чланови Савета родитеља по одељењима:

Име и презиме Представник родитеља:
Владан Секулић 1. разреда Мачкат
Зорица Анџић 2. разреда Мачкат
Јулија Антонијевић 3. разреда Мачкат
Илија Гукић 4. разреда Мачкат
Далиборка Костадиновић 1. и 2. разреда ИО Шљивовица
Милка Томић 4. разреда ИО Шљивовица
Бориша Баковић 1. разреда ИО Крива Река
Драгица Филиповић 3. разреда ИО Крива Река
Светлана Гојковић 2. и 4.разреда ИО Крива Река
Радован Владисављевић 2. разреда ИО Горња Шљивовица
Миле Томоњић 3.и 4. разреда ИО Горња Шљивовица
Данијела Шопаловић 5. разреда Мачкат
Милена Брковић 5.разреда ИО Шљивовица
Миленија Стојановић 6. разреда Мачкат
Драгољуб Шкодрић 6.разреда ИО Шљивовица
Зорица Марић 7. разреда Мачкат
Весна Војиновић 7.разреда ИО Шљивовица
Милисав Меловић 8. разреда Мачкат
Раденка Николић 8.разреда ИО Шљивовица
 
 

Програм рада Савета родитеља припрема психолог школе који је за­ду­жен за рад и координирање овог саветодавног тела. Метод рада Савета треба да буде разноврстан: рад на седницама савета свих родитеља одељења, са групама ученика (који имају недовољне оцене, који су били добри ученици па сада заостају, социјални проблеми и слично), са целом одељењском заједницом и заједничком седницом родитеља и ученика, састанци одељењске заједнице. Планирана су 4 састанка, по један за сваки квартал у години.


 

Време реализације Активности/теме Начин реализације Носиоци реализације
Октобар 1. Извештај о реализацији васпитно-образовног задатка у протеклој школској години.
2. Усвајање програма рада Савета родитеља за ову школску годину.
3. Помоћ разредном старешини у организовању друштвено корисног рада, решавању дисциплинских проблема, индивидуални разговори са ученицима и родитељима
4. Пружање помоћи тимовима у реализацији одређених активности
5. Успех ученика на првом тромесечју и мере за унапређивање рада.
Анализирање, предлагање, учествовање у активностима, дискусија, састанци, извештај
извештај
 
-Директор
-Стручни сарадник
-Чланови Савета родитеља
-Одељењске старешине
 
Децембар 1.  Чести разговори са слабим ученицима и родитељима тих ученика
2. Организује помоћ слабим ученицима од стране бољих ученика
3. Прати оптерећеност ученика у ваншколским активностима,
4. Ради на органозовању културно забавног живота ученика у школи.
5. Успех ученика на другом тромесечју и мере за унапређивање рада.
Март 1. Врши сталан увид у однос ученика према раду и извршавању постављених задатака и обавеза,
2. Врши утицај на родитеље који немају довољно контроле над ученицима и тражи одговорност родитеља
3. Припреме за екскурзије ученика.
4. Брине о ученицима слабијег материјалног стања.
5. Успех ученика на трећем тромесечју и мере за унапређивање рада.
Анализирање, предлагање, учествовање у активностима, дискусија, састанци, извештај
извештај
 
-Директор
-Стручни сарадник
-Чланови Савета родитеља
-Одељењске старешине
 
Мај - јун 1.  Праћење понашања ученика током године и обављање разговора са ученицима
2. Рад савета родитеља школе у протеклој години и позитивна пракса из рада. Избор нових чланова Савета
3. Предлог програма рада за наредну школску годину.
4.  Резултати успеха ученика на крају наставне године.
*Начин праћења реализације Програма Савета Родитеља: на крају школске године увидом у то које су активности реализоване. Носиоци праћења су комисија за праћење ГПРШ.Извештавање путем записника са састанака Савета родитеља.
 
 

Прочитај

РАСПОРЕД ИНДИВИДУАЛНИХ РАЗГОВОРА РОДИТЕЉ-НАСТАВНИК

Датум: 27. Septembar 2015 14:50 Категорија: Новости




Прочитај

РАСПОРЕД ПИСМЕНИХ И КОНТРОЛНИХ ЗАДАТАКА

Датум: 27. Septembar 2015 14:42 Категорија: Новости


 

 

РАСПОРЕД ПИСМЕНИХ И КОНТРOЛНИХ ЗАДАТАКА ЗА  ШКОЛУ У МАЧКАТУ - погледај

 

 

РАСПОРЕД ПИСМЕНИХ И КОНТРOЛНИХ ЗАДАТАКА ЗА  ШКОЛУ У ШЉИВОВИЦИ - погледај

 

Прочитај

EКО ДНЕВНИК

Датум: 31. Jul 2015 16:31 Категорија: Пројекти

Наша школа учесница је међународног програма еко школе. Све активности које смо реализовали у оквиру програма забележене су у еко дневнику. Погледајте на који начин су наставници и ученици наше школе дали допринос у очувању животне средине.




 

Прочитај

ПРОЈЕКТНИ ДАН

Датум: 18. Jun 2015 12:32 Категорија: Пројекти



       Завршна активност у овој школској години у оквиру Међународног програма ЕКО школе био је пројектни дан. Планом који је усвојио Еко одбор школе у Мачкату, а наставници школе подржали на Наставничком већу, одлучено је да последњи наставни дан, 12. јун 2015. године, обележимо као пројектни дан.

       Пројектни дан обележен је у матичној школи у Мачкату тако да су сви ученици из издвојених одељења посетили матичну школу, па је овој активности присуствовало укупно 210 ученика. 
       У организацији пројектног дана учествовали су сви учитељи и наставници школе. Биле су припремљене радионице за млађе и старије разреде које су промовисале заштиту животне средине и одрживи развој. Заједничка тема свих радионица био је ОТПАД. ОТПАД као тема није одабран случајно. Све активности које смо спроводили у школи, у току ове школске године, имале су за тему управо ОТПАД јер се ова тема реализује по препоруци националног координатора Међународног програма ЕКО школе у првој години спровођења програма. 
       У току радионица, сви ученици били су подељени у мешовите групе. Временска динамика и распоред радионица били су организовани веома добро тако да су се групе ученика смењивале и мењале активности. Групе су присуствовале различитим радионицама у трајању од по 30 минута. 
       Овакав, радионичарски рад ученицима се веома допао, а и наставници су били веома задовољни показаним ангажовањем и залагањем ученика.
       Слике са радионица можете погледати у нашој галерији.

Прочитај

13.МЕМОРИЈАЛНИ ТУРНИР "НАТАША ШОПАЛОВИЋ"

Датум: 18. Jun 2015 12:09 Категорија: Новости



       Ове године одржан је 13. меморијални турнир „Наташа Шопаловић“ у организацији Основне школе „Миливоје Боровић“ из Мачката. Три екипе девојчица основношколског узраста надметале су се у кошарци 06. јуна 2015. године на спортском терену у Мачкату. Учешће у турниру узеле су следеће екипе: ОШ „Миливоје Боровић“ Мачкат, ОКК Ужице и кошаркашки клуб „Play off“ Ужице. Прво место на турниру заузела је екипа „Play off“ из Ужица, друго место екипа ОШ „Миливоје Боровић“ из Мачката, а треће место ОКК из Ужица. Меморијалном турниру присуствовали су ученици и наставници из матичне школе, али и свих издвојених одељења јер је субота, 06. јун, организована у нашој школи као радна.
       Меморијални турнир, школе у Мачкату организује од 2003. године у знак сећања на трагично настрадалу ученицу школе, Наташу Шопаловић из Мачката.
       Слике са турнира можете погледати у нашој галерији.

Прочитај

ЕКО КВИЗ

Датум: 18. Jun 2015 12:01 Категорија: Такмичења

     

        У петак 05. јуна 2015. године, у просторијама библиотеке „Љубиша Р. Ђенић“ у Чајетини, одржан је први Општински квиз знања из екологије. Организовање овог квиза једна је од активности коју је реализовала ОШ “Миливоје Боровић” из Мачката, у оквиру Међународног програма еко школе, у сарадњи са Библиотеком „Љубиша Р. Ђенић“, као и осталим основним школама са територије Општине Чајетина које су се радо одазвале позиву и припремиле своје представнике за учешће у овом квизу.

       Ова активност имала је за циљ развијање еколошке свести и бриге за животну средину, првенствено код ученика основношколског узраста. У знањима из екологије надметали су се ученици 7. разреда. У такмичењу је учествовало 5 екипа и то: екипа ОШ „Димитрије Туцовић“ из Чајетине, екипа ОШ „Димитрије Туцовић“ са Златибора, екипа ОШ „Миливоје Боровић“ из Мачката, екипа ОШ „Миливоје Боровић“ из Шљивовице и екипа ОШ „Саво Јовановић Сирогојно“ из Сирогојна. Екипе су биле састављене од три члана. 
  
       Екипе су се такмичиле у 7 игара, по њиховом мишљењу веома забавних и креативних.
       На крају такмичења најуспешнија је била екипа из Сирогојна са освојених 55 бодова. Друго место заузела је екипа из Мачката са освојених 53 бода, а треће место екипа из Чајетине са освојених 35 бодова. За постигнути успех, екипе су добиле дипломе, као и ученици појединачно.
Додатни мотив да покажу своје знање, биле су и награде које је обезбедио скијашко-пливачки клуб „Професионал 2013“ из Мачката. За освојено прво место, чланови екипе добили су школу скијања у трајању од 5 часова. Чланови екипе која је освојила друго место, добили су школу пливања у трајању од 5 часова. За освојено треће место чланови екипе добили су школу ролера у трајању од 5 часова. О времену коришћења добијених награда ученици ће бити обавештени преко својих предметних наставника.


Прочитај

Хуманитарна акција "Прошетај миљу за осмех"

Датум: 25. Maj 2015 19:34 Категорија: Новости




Прочитај