Датум: 20. April 2015 23:35 Категорија: Пројекти
Како бисте могли да сагледате резултате, представљамо вам званичан систем бодовања и рангирања за упис у средњу школу.
Рангирање ученика приликом уписа у средњу школу врши се помоћу бодова остварених на основу успеха током школовања (максимално 70) и бодова остварених на завршном испиту (максимално 30, сваки тест носи по 10 бодова).
Наиме, успех из основне школе за разлику од свих досадашњих година, уместо максималних 60 носи 70 поена. Број 70 се добија тако што се успех из шестог разреда помножи бројем 4, док се успех из седмог и осмог разреда множи коефицијентом 5.
Завршни испит траје три дана:
1. дан – српски, односно матерњи језик,
2. дан – математика,
3. дан – комбиновани тест (из биологије, физике, хемије, историје и географије).
Сва три теста носе по 10 бодова, дакле − укупно 30 бодова. Овакав начин бодовања примењује се од ове школске 2014/2015. године.
Ученици могу да стекну и додатне бодове, ако су освојили неку од награда на такмичењима (највише 20 бодова по предмету).
Урачунати су само бодови остварени на такмичењу у осмом разреду.
Успеси на међународним такмичењима носе највише бодова:
• Прво место – 20 бодова,
• Друго место – 18 бодова,
• Треће место – 14 бодова.
Успеси на републичким такмичењима носе:
• Прво место – 8 бодова,
• Друго место – 6 бодова,
• Треће место – 4 бода.
Прочитај
|
Датум: 20. April 2015 23:33 Категорија: Пројекти
Психолог школе одржала је предавање за родитеље ученика осмог разреда на тему
„Како помоћи детету да одабере одговарајуће занимање“.
Издвајамо неколико корисних савета:
- родитељи морају да пођу од чињенице да је свако способан за већи број занимања и да не постоји нико ко није способан ни за једно занимање
- улога родитеља у процесу доношења дететове одлуке је од великог значаја
- препустити детету да само донесе одлуку је исто тако погрешно као и наметати му своју вољу
- професионално интересовање детета које има 14-15 година је веома променљиво, јер још увек није довољно професионално зрело, а не познаје ни довољно занимања да би могло да направи исправну процену шта је најадекватније за њега
- права подршка која је потребна од родитеља је заједничка активност на упознавању света рада и занимања, контакти са радним местима што већег броја занимања, као и са стручњацима који се баве послом за које је њихово дете заинтересовано
- родитељ треба да помогне свом детету да упозна себе, своје особине, способности... Потребно је водити рачуна о свим хобијима, активностима и интересовањима које је дете упражњавало. Заједно анализирати школске оцене и предмете које највише воли. Какав тип посла воли: динамичан-статичан, самосталан или групни рад или му то није битно.
- велики значај који родитељи и породица имају треба да буде у сврху подршке детету и никако не треба заборавити да су деца та која одлучују и којима ипак треба препустити одлуку.
Деца не смеју да се осећају примораним да одаберу занимање које намећу родитељи или породична традиција, већ да размисле о родитељском савету, али да не срљају у занимање које не воле.
НАЈЧЕШЋЕ ГРЕШКЕ У ИЗБОРУ ШКОЛЕ И ЗАНИМАЊА
УПИСАЋУ СЕ У НАЈБЛИЖУ ШКОЛУ!
Лепо је када је школа близу куће, али то не треба да буде пресудно приликом избора. Постоје много важнији разлози за избор школе и занимања.
УПИСАЋУ СЕ У ОВУ ШКОЛУ ЗАТО ШТО МОЈИ ДРУГОВИ ИДУ ТАМО!
Биће другара и у новој школи, а и друштва ван школе. Старо друштво те не може спасити од тога да будеш незадовољн у погрешно одабраној школи.
УПИСАЋУ СЕ У ОВУ ШКОЛУ ЈЕР ЈЕ ПОПУЛАРНА!
Популарност је пролазна, у једном тренутку су неке школе и занимања пожељнији од других. Популарност говори о мишљењу већине-а, да ли је то избор најбољи за сваког појединца?
УПИСАЋУ СЕ У ШКОЛУ КОЈУ СУ ЗА МЕНЕ ОДАБРАЛИ РОДИТЕЉИ
Родитељи су себи изабрали занимање, избор средње школе је време да свако направи свој избор. То нико не може и не треба да направи осим самог ђака. Родитељи су свакако ту да помогну, али не и да изаберу уместо тебе.
УПИСАЋУ СЕ БИЛО ГДЕ ЈЕР ИМАМ СЛАБ УСПЕХ !
Чак и са слабим школским успехом постоји могућност избора
ИЛИ ЋУ СЕ УПИСАТИ ЗА ЖЕЉЕНО ЗАНИМАЊЕ ИЛИ МИ ЈЕ ПОТПУНО СВЕЈЕДНО ШТА ЋУ ПОСТАТИ!
Не треба заборавити да је сваки човек способан за читав низ занимања. Занимање за које си заинтересован никако није једино у коме можеш бити успешан, а и опрезност налаже да се праве резервни избори.
ПОКАЗАЋУ ЈА ЊИМА ШТА И КОЛИКО МОГУ!
Треба ли провести читав један велики и важан део живота у доказивању било коме и било чега? Најчешће то значи изабрати занимање које тражи или мало више способности него што их особа има, или неке способности које и нису њена јача страна.
ЈА САМ ВУКОВАЦ, СВЕ МИ СЈАЈНО ИДЕ ОД РУКЕ. ЗНАМ ДА ЋУ, ШТА ГОД ДА УПИШЕМ, БИТИ УСПЕШАН
Да се успешно радило, осим способности, знања, вештина и радне дисциплине, мора постојати и живо интересовање за оно што се ради. Тешко је да некога сви школски предмети интересују једнако.
ПРАВИ ИЗБОРИ НАС У ЖИВОТУ МОГУ УЧИНИТИ
СРЕЋНИМ И ЗАДОВОЉНИМ ЉУДИМА!
Прочитај
|
Датум: 05. Oktobar 2014 12:08 Категорија: Пројекти
Међушколски пројекат промовисања књиге и читања Читалићи замишљен је као пројекат који удружује више школа на територији Србије.
Циљеви пројекта су промоција културе читања и подстицање ученика на читање, развијање вештине критичког читања и креативног писања, промоција библиотеке као важног места за учење и развијање креативности ученика, међупредметна сарадња...
Од ове школске године и наша школа се придружила овом пројекту,а претходне школске године наше издвојено одељење у Трипкови је имало учешће у Читалићима.
Пројектат Читалићи у школској 2014/2015. реализоваће се као:
1. Такмичење ученика основних школа у вештини читања, разумевања прочитаног и писаног изражавања
2. Смотра читалаштва
ТЕМА ЧИТАЛИЋА 2015.
БРАНКО ЋОПИЋ(1915-1984-2015)
Прочитај
|